vergoldung: (c'est pour les analphabètes que j'écris)




title: lay out the rules that we can't break
fandom: infinite rpf
character: vampire!hoya and pet!myungsoo
(yep you read that right, after a year of empty promises, this is me finally writing a snipet of catsoo, yep you're allowed to cheer)
rating: uh, idk? PG? (somebody give me a ratings 101 pls)
length: 784w
disclaimer: if the word vampire doesn't convince you that this is complete fiction, then i really don't know what to do with you?
summary: the story of how myungsoo became hoya's pet starting from the very beginning. (in other words, this is the prequel to a sexycool petplaying story that hasn't been written by anybody yet. it's a shame, i agree.)

notes: hiiiii, i'm making a muchly belated comeback, but here i am!!! with terrible flashfic because alex sucks the life out of me (yes, pun very much intended) and it seemed like a better ice-breaker post than my usual angst novels. ergo, i apologize for lack of grammar and overall unpolishedness, but this was written in under an hour as payback for alex' incessant smugness. tbh this would still need a lot of work over, but alex said to post it like that and after months of radio silence i feel like posting something today so let's do it. fancy fics with fancy words are for other people!

((ps - idk how big this will come up on your feed but i have to have larger font to make it readable on my journal))


all creys and no talk you say? )
vergoldung: (you better know what you're fighting for)
title: his house is actually a castle
fandom: the heirs
character/ship: Eun Sang/Tan, Eun Sang-centric
rating: gen (i guess? idk tbh, somebody teach me ratings pls)
length: 2300w
disclaimer: i hate alex more than any other creature on this planet. everything sucks.
summary: This all starts in the states, where Tan is this slightly intimidating, part intriguing, part suspicious, part knight-in-shining-armor type.

notes: i literally don't even know what to say. except that this is the worst idea that i ever had EVER. and by that i mean befriending alex. she is legit the most hateful person to exist. and just so you know this is actually flashfic, that i'm disguiding as real fic, with those fancy capitals and all that jazz. don't be fooled. to be exact it's 56 minutes flashfic (and then a lot of formatting to make up for it /o\). you guys, i don't know even what i'm doing, this is officially my second fic. i hate my life.

basically this is my response to the question : but what does eunsang see in tan?

also i'm reading this again and again, and the more i read it, the more i question my ability to english, what is english. and i honestly feel terrible for even calling this fic, but idk be nice to me, i'll do better next time and tbh this was never supposed to be posted, it's just on the spot headcanon vomit because i have a lot of feels, but i felt like those feels might be relevant to our general conversation idek IDEK this is such a bad idea. but i can edit this for half of eternity and it wouldn't change much, so i'm just going to post this and idk sleep or something. /cries in a corner






i am 99% hate right now )



vergoldung: (là)
Ok so seriously my internet situation is getting very annoying, so even if I now get occasional internet, I don't really feel like flisting, I'm sorry :(

BUT. The Heirs has taken over my life (SORRY FOR EVERYBODY WHO ISN'T WATCHING TBH. Y'ALL ARE MISSING OUT ON ALL OUR EPIC CONVOS.) and yesterday I was typing up "a few" of my ep 7/8 thoughts, because I didn't feel like making a post, but Lizzie was so kind and did one \o/. What I didn't expect was for my rambling to get so out of control omfg *facepalms*. So in the end, this reached such an embarrassing comment length that I decided to post half of it at Lizzie's and half of it as its own post.

And with those intro words I welcome you to the Tan/Eun Sang overanalysis post. Feel at home.

I'm crossposting two sections of the blabber I left at Lizzie's, because I feel like without them, the following will make less sense ; but for all the rest, you can find it (and everybody else's squee as well - because we are an active fandom yo!) at Lizzie's page if you wish, here. But it's very TL;DR so a brief summary of what you should know : Kim Won needs to be removed from my eyesight, Bona/Eunsang is the ultimate OTP and if you disagree then you are wrong and need to reconsider your life choices, other random shit (seriously, I have no idea how this even got so long).

Read more... )

Okkk... this has been disgustingly long, but it's over now!

Now, please put me out of my misery and discuss this with me. Or other things, whatever, as long as it's show related, come at meee!
vergoldung: (steady diet of soda pop and ritalin)
so, i've disappeared (again) for about a week and there are two reasons for this : 1) real life was decided on killing me until like wednesday. it was to the point that i actually slept at night and if you know me at all you'll know that this means trouble (basically i ended up waking up two hours earlier three days in a roy in the morning to finish the work i couldn't finish at night because i kept falling asleep, which might be because of the waking up at 5am hmm) 2) the same freaking day that real life decided to be nicer our internet connection at home decided to be the worst and just stopped working except for sporadic moments of short lived paradise. i thought it was finally fixed now but alas i was mislead by the paradise phase being a little longer that the usual. grrr.


so because i've been so fucking frustrated with being locked out of the interwebs i actually went to a cyber cafe today and loaded two eps of the heirs (5 and 6 ok i know i'm one week late ok I KNOW THANKS) anyway so i've written down stuff, more or less liveblogging. so heirs!people come tell me things, but remember no spoilers for the new eps pls :)


episode 5


• the fuchsia lipstick on everybody especially all the boyyys

• ship the infidelity ship so hard guh that was some hot making out

• young do is so motherfucking attractive it needs to stop - also does woo bin constantly look like a leopard on the hunt or what

• btw terrifying dog dnw a beast like in my house or anywhere near me actually

• the park mother continues to be the best character the end

• obsessed with park shin hye's bouncing ponytail, i want one too now this is a problem (don't make me want to cut my hair show gdi)

• the chairman's secretary(?) is perf, single dads who cook and have really hot infidelity wall-make-outs are my weakness apparently

• i cannot find it in me to care for won jfc that guy is such a bore and a douche at that, not here for him being a controlling dick with his friend who is also girl but hopefully not his girlfriend because eww talk about an anti-ship

• speaking of, a++++ to that woman's acting, the outrage on her face when he put the necklace around her neck was perf in the most upsetting ways - needs moar of her basically

• also my bb tutor boy i don't remember his name but i heart his face and at least he wasn't an ass with her (not that i ship it but at least their interactions are tolerable)

• enjoying the school pettiness so much atm

• seriously how tall is woo bin to be towering next to the lockers like that?

• bona and rachel are my bbs i do not even care haters to the left

• also very flaily about rachel/motorbike - get all the wind-in-hair action girl! team all the girls get scary motorbikes for christmas and start a bitchy biker girls' gang

• park shin hye's acting was excellent during that "tan reveals he is the second son" scene, i feel like the way the dialog went, this could have ended up being a completely different scene, if not for the way she was radiating anger/humiliation/defeat/bitterness - which made the entire scene for me because there was something very meta about her disillusionment versus tan's pathetically out-of-place "maybe i missed you" (dude r u srs)

• as a matter of fact, the otp is riding a thin line atm where they are a close to annoying me, but then the sappiness is stripped of meaning as soon as they remember where they are and who they are

• like i really enjoy this 'clinging to the vacation dream but oops real life sucks' narrative because i think it's very true to life actually? even though eun sang wasn't tan's biggest fan in america, she was still going to remember him fondly as this surreal encounter… the way you cherish vacation memories you know? they get to have that glossy finish once you look back (even though they weren't perfect, it's just nicer to nostalgically freeze them in time like that). except now it's not longer dreamed up fairytale but real life and so there is no way there won't be disillusionment. especially for eun sang (because tan is projecting way too much to be honest about things lbr he just wants things to be simple when they are not - which shows how spoiled he is - interestingly i think it's pretty obvious that part of him realizes that there is no chance that things will be simple and that he better man up, which i think is why he admitted that all of eun sang's accusations were true without excuses

• anyway i like this aspect of their dynamic a lot and i'm hoping the show is going to explore that nostalgic!longing versus the current!resentment some more and not sweep it all under the rug (but idt so, until now the show's actually been pretty good at showing how disparities in class and wealth fundamentally affect dynamics)

• lmfao what even was that ending except 300% ridiculous omfg still laughing can this show get any more in your face about the triangle like wow got it



episode 6

• grrr all the boys need to stop being the worst to my bb rachel :@

• having a really bad feeling about the mother in that outfit and the general deal of eun sang getting that school upgrade in the first place… i really hope i'm wrong :-/

• omfggggg forever lol at krystal's delivery of "i hate him so much but he's so hot" i had to pause i was laughing so hard

• i'm sure most people must be exasperated with eun sang's apathetic ways but tbh i'm quite on board with this. i'm really enjoying how at first sight she looks like a lost, depressive lamb, but then people get bossy with her and she legit just walks away because who cares about fighting with those brats l m a o

• also sorry not sorry but remember how she works more shifts than all of those business kids put together and she sleeps zero at night because top 5 student homework? idk i'd be over petty fights too js

• ok seriously minho's hair color needs to die i hate it so much even his fuchsia lips don't make up for it :@

• did i mention how i love that (despite her being super unaware of her surroundings all the time and looking like bambi) eun sang still gets to be very lucid about things? idk i really like that she doesn't have to be sharp 24/7 in order to be a survivor (plus looking harmless is a strategy like any other ok don't be so quick to look down on it and srsly who am i defending myself against when i haven't even discussed this with anybody yet)

• sobbing because of course it's not your fault umma :'( :'(

• lol @ those systematic gloomy-otp-sitting-with-a-wall-between-then-being-vvv-emo moments and wow tan is so fucking lame can he even get any lamer OMFG OFC HE CAN WOW DUDE NO BUT WOW CAN YOU BE A LITTLE LESS UPFRONT ABOUT HOW CREEPY YOU ARE? way to make yourself popular. (but i gotta say i like that the show doesn't seem inclined to have him be secretly creepy because that's not just pathetic, that's just truly creepy. i prefer the owned creepiness tbh.)

• omg crying tears of blood she is such a hipster with her earbuds and her unfashionable grey jumper in midst of all those preppy uniforms i caaaan't :')

[idk why lj fucks up the post starting from here but i want to cry bc i've edited this like 20 times without success and :'( the phone service is so bad here]

• nerdy boy nooooo crying that he said who cares about your conscience and then proceeded to shoo her away in order to get his daily bullying ;;;;;

• also daaang, you guys eun sang is a such survivor™ (psh's asking is so great alskdjaökj you can really tell that eun sang is used to switch from panic to survival mode bc real life is the worst and that's old news) i mean did you see how she instantly understood what was going on and how she did not waste a second to get out of there. lesson learned : who cares about your conscience, right? (except then ofc the conscience made a comeback because eun sang is still set on doing the Right Thing, so selfishly saving yourself is not high on that list. whatever i have hopes that she'll develop more ruthless coping skills idk ok being nice isn't always the better option.)

• yesssss "because it's what i have done" ok srsly digging tan's honesty about being The Worst so much. but seriously, lol forever at all the triangulation that's going on between young do and tan hft negl

• fuuuuuck woo bin in that leather jacket no no no no not fair not even the slightest bit fair

• ughhhh so over that dumb brother angst, like come on won what the fuck is your issue idgi

• tan's constant existential crisis is h i l a r yes dude there are folks who have to work for a living

• nooooooooooo NOOOOOOOOO NO NONONONONO I REFUSE NO NOPE NOPE THEY ARE NOT PLAYING JUST THE TWO OF US + MAKE OUT FLASHBACK NO THIS IS NOT HAPPENING LALALALALA (mothereff secretary yoon is so hot ugh ugh ugh)

• yaaaay my pretty faced bb getting screen time i hope that him and eun sang become friends!!!! qöqlkjdqölkjdöaqj I SHIP IT OK WHAT ARE THESE ADORABLE FACES THEY ARE MAKING TO EACH OTHER I CANNOT please let them form a secret alliance ok i need it ok faceeees ;;;;

• CRYING CRYING YOU GO NERDY BOY YOU GOOO BUT OMFG PLEASE RUN AND LEAVE THE COUNTRY BECAUSE THIS IS GOING TO END BADLY FOR YOU :(

• it's been to long since i last gushed about the perfection of psh's hair in this drama so let me remind y'all that this is a thing that is happening

• oh no you don't young do YOU DO NOT SAY CRAP LIKE THAT AND MAKE ME SHIP YOUR SHIP HOW DARE YOU :@ why am i falling for this protective shit so annoying i swear


so basically those are my feels (well some of them). brought to you without grammar or structure because be happy i'm even writing this down ok the internet has not been my friend these past few days okkkk


also i'm too impatient to wait for the return of the internet soooo i'm posting this from my phone aka the horror re: html formatting, so i can only hope this cut worked and yeah!! (srsly the lengths i am going to in order to post this, you have no idea like to even get this wall of text on my phone ok just pat me on the back a little)

((namhearts))




vergoldung: (these dreams are forever)


So here's the thing. I don't care what you're doing right now, drop it.

Drop it and go read [livejournal.com profile] kwritten's soul-wrecking Jeremy/Caroline fic. I am begging you. For your own good, yes.

It's the worst in all the best ways. Character porn okay. Like, I don't think you even need to ship that to feel the pain. (But also, why aren't you shipping datz??)


Just do it.

vergoldung: (au volant velu d'un tapis volant)
Title: Happily Ever After, aka "The Piano Porn"
Author: [livejournal.com profile] upupa_epops

Fandom: The Vampire Diaries
Character/pairing: Elena/Damon
Rating: NC-17

Read by: [livejournal.com profile] vergoldung
Length: 12 minutes

Links : streaming or download

Note: Amldjamldj my first podfic!!! Who knew there'd come a day I'd know vampire porn by heart? (Hint : not me.) I'd like to thank [livejournal.com profile] upupa_epops for trusting me with her writing, as it was such a pleasure to work with. And also big  thankings to [livejournal.com profile] ever_neutral and [livejournal.com profile] kwritten for holding my hand and reassuring me enough that I'd post. I heart y'all ♥!
vergoldung: (ton âge au fond d'un verre duralex)
--Plus a huge chunk of Jeremy Gilbert fannon/meta by yours truly. (I feel like warning, because from one moment to the next I had 1K of headcanon looking back at me. Idek what happened.)



I already commented on the community thread post and promised to deliver with more squee soonish. So without further ado, here goes :

MY LOVE RESOLUTION LETTER



cut because this turned out way longer than I expected... )
vergoldung: (dans cette ombre)
OH MY GOD YOU GUYS OH MY GOD.

THIS. VIDEO.



Just.

HOW.

HOW DOES IT EXIST IN MY LIFE?
WHAT HAVE I DONE TO DESERVE THIS?




I am a teary mess of gross ~feelings. JUST. CANNOT. DEAL. AM ON THE FLOOR. SOBBING LIKE A CHILD.

MY FLAWLESS FLAWLESS BABES.
MY CREYYYYS.

GOD. THEY ARE FUCKING UNREAL IN THEIR UNFAIR PRETTINESS AND GLORIOUS ANGSTINESS AND GUILTINESS AND GODDAMN WRONGNESS. THIS COULD NOT BE ANY MORE PERFECT.

AND I AM UNWORTHY OF SUCH BEAUTY. BECAUSE HELP ME. THEIR FUCKING FACES. I CANNOT. REALLY. I HAVE NOTHING LEFT IN ME RIGHT NOW. EVERYTHING IS TEARS AND BLOOD.


FUCK FUCK FUCK. SO MANY SHIPPY FEELINGS RN.

Alaric/Elena? The ship that angsts because it exists. And still manages to be the most undramaticly functional combination ever... Because fuck them, they are the worst of all.

Ugh, so angry at Ric for being dead. WHY ARE YOU DEAD RIC? HOW VERY STUPID OF YOU. Worst. Guardian. Ever.


Seriously tho, I ship this so hard it's my #1 TVD ship. I kid you not. (Will mourn it forever.)
Random fact : they are featured in the top-ten-ships-ever post I started forver ago. Obviously it's still unfinished and I might never actually hit the 'post' button. But. I am having overhelming Elaric(?) feels tonight, so flail is happening tonight.

Ahem. Hear my woe.


This is not a shipper's manifesto. (I think.) It's not. )
vergoldung: (ton âge au fond d'un verre duralex)
Dearly Departed. I'm broken hearted.

So, Memorial!
I just finished watching the episode with my sis and it's almost three in the morning (my time where did it go?), so quickly.

Overall I really enjoyed this episode. There were annoying things, but most of them were executed well enough for me to bite down my bile. Well done show. And as the episode went on I was merely reduced to two kinds of emoting :
1) OMG CAROLINE/ELENA OMG OMG NEVER STOP THIS. ALL THE FEELS. I never thought they'd give me that, so I think that magnified the beauty of it all. IT WAS FUCKING FLAWLESS.
2) DALARIC DALARIC DALARIC DALARIC DALARIC DALARIC EVERYTHING HURTS

Basically. It's funny that these are both things I was sure I wasn't going to get. My faith in the writers is lower than ever, apparently. But nonetheless, I was loudly yelping. (My pain is grand, what can I say.)

other feelings )
vergoldung: (change your clothes to tuxedos)


The ~shipping list.

I have actually done something similar a few months back. It ended up being way too analytical, and sadly word-overload (mercilessly) takes all the fun out of these things. (PIus, since I keep changing my mind about ships and love to pick up new (and even worse) combinations, I was constantly editing my thoughts or adding explanations. Really, that's too much work on the long run. So no eloquent justifications this time. I will however update this list once in a while. Probably. I'm rather predictable.)

So. Since I have a weak mind, fail at hiatus and I'm easily influenced by my flist, this is my new list. Yay.

The formating is pretty simple. I list the fandom, the five characters I'm most crazy about (and obviously, these aren't the only characters I love, but five is a neat number), and my ships. Which I didn't restrain to a number. Because really. How could I ever choose fairly? There are fandoms where I don't have that many ships, but most of the time, I have too many of 'em. And it feels weird cutting it down to five or ten ships when I actively read for about twenty combinations (and passionately ship about fourty because, yes, HP fandom ruined my soul). I know that I have forgotten ships. Hell, I've certainly forgotten fandoms! (But for now, this should do fine. Besides, editing ftw.)

I think the bolding and underlining speaks for itself*, as far as my shipping frenzy goes. Speaking of frenzy, I ended up selecting a top ten ships. So if the length of this list (understandably) scares you, here goes the condensed version. With pictures and flail!
[Um, I am still working on it. But it will happen. Soon. Otherwise, just yell at me.]

Oh. Also. I have a fondness for kink!porn and dark!ships. Doomed things are the light of my nights. There are cases where I strongly dislike the ship but love reading about it's awfulness. That is enough for it to make the list. Yes. Basically, this list holds all things that capture my fannish attention, good or bad. So as long as you don't assume that this is representative of my romantic aspirations, we're good. If you're curious to know in which way I ship a pairing, feel free to pester me with questions (outraged accusations work too). But just to be clear, my definition of shipping is pretty loose. Sometimes I want happily ever after, most of the time I just want boning, often I want abusive-not-ever-after, I frequently dig unrequited, and on rare occasions I just want good ol' platonical love.


*And the brackets work like this : I ship the pairing (not the threesome, even if I sometimes also ship the threesome) but with the looming presence of the third person. That can mean that there is unrequited love towards that third person (from one or both), that the third person is dead but remains a haunting presence (that could go as far as inducing unconscious identity mix-ups by one party), or that one of the two is additionally involved with the third person (for example because if the third person is the spouse). In any case, when formated like that I am not interested in the triangle per se, but in the resulting issues of that evil set-up for the ship in question. Making the presence or absence of this third person essential to the dynamic. (I think the ships in question should speak for themselves.)


Let's get wild. )

Profile

vergoldung: (Default)
vergoldung

April 2016

S M T W T F S
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 26th, 2017 06:34 pm
Powered by Dreamwidth Studios